Renault Clio dCi kan nog zuiniger

Deze zomer worden de CO2-grenzen voor nieuwe BPM- en wegenbelastingvrije auto's aangescherpt. Grensgevallen vallen daarna dus buiten de boot met fiscaal voordeel. Renault grijpt in en haalt waarschijnlijk een nog zuinigere Clio dCi naar Nederland.

Momenteel verdienen alle nieuwe auto's met een CO2-uitstoot van maximaal 110 gram (benzine) of 95 gram (diesel) het predikaat 'belastingvrij', 14% bijtelling en geen BPM. Vanaf 1 juli worden die grenzen aangescherpt naar respectievelijk 102 en 91 gram. De Renault Clio dCi 85 eco2 stoot momenteel 94 gram uit en zou daarom vanaf de zomer buiten de boot vallen. De importeur bekijkt daarom de mogelijkheid om de 89 grams versie (met 88 pk) naar Nederland te halen. Dat lijkt geen moeilijke opgave, aangezien die uitvoering al in Frankrijk wordt geleverd. Of deze variant ook in alle uitrustingsniveau's beschikbaar komt zal moeten blijken.

Eerder besloot Fiat en Alfa al hun 1.3 Multijet dieselvariant naar 90 gram te laten zakken. De Renault Twingo dCi - nu met 90 gram - zal later dit jaar zelfs op 85 gram uit komen. Kia bekijkt of de luxere uitvoeringen van de Rio 1.1 CRDi ook niet naar 85 gram kunnen. Momenteel levert dat merk die CO2-kampioen slechts in één 'kale' versie zonder enige noemenswaardige vorm van luxe.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.