De Ford Fusion is de volgende ‘One Ford’ in de modelfamilie. Dit betekent dat de Fusion – niet te verwarren met ‘onze’ Fusion – de hele wereld gaat bedienen. In Europa volgt het model de Mondeo op, waar hij eind 2012 zal debuteren met specifiek voor ons continent afgestemde aandrijvingen en voorzieningen. Te denken valt aan zuinige dieselversies en de moderne snufjes die ook in de Focus zijn aangetreden, waaronder rijstrookdetectie, dodehoekdetectie, parkeerassistent etc.
De succesvolle middenklasser wordt uiteraard weer leverbaar als sedan, hatcback en Wagon. Met de officieel vrijgegeven beelden van de sedan (het witte exemplaar) is goed zichtbaar hoe Ford haar kinetic Design heeft laten evolueren in de flanken. Het silhouet is echter dynamischer aangesneden en de neus kijkt nu bijzonder heldhaftig naar de buitenwereld. Sterker nog, het front lijkt bijna naast een Aston Martin op de tekentafel gelegen te hebben…
Omdat Ford de Europese specificaties van de Mondeo nog niet heeft vrijgegeven moeten we ons nu beperken tot details over de Fusion. De sedan staat weer helemaal bij de tijd in het leven met moderne 1.6 en 2.0 liter Ecoboost motoren, een zestrapsautomaat, start/stop-techniek en 19 inch wielen.
Ook heeft Ford weer een hybride-aandrijflijn paraat - nu met een 2.0 liter benzinemotor en lithium-ion accu’s - die zuiniger is dan de in Amerika leverbare Toyota Camry Hybrid en Hyundai Sonata Hybrid. De Fusion plug-in hybrid is nog zuiniger en moet de Chevrolet Volt en Toyota Prius plug-in hybrid het leven zuur maken. Het is nog niet bekend of Ford deze versie ook als Mondeo gaat leveren. Zowel de Fusion Hybrid en Fusion Hybrid Energi (plug-in) hebben ‘active noise control’ aan boord; een systeem dat rijgeluiden wegfiltert via het audiosysteem.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review