Eerder werd al bevestigd dat Volkswagen een CrossPassat in de pijplijn had. Zo’n model zou de reeks van CrossPolo, CrossGolf en CrossTouran immers kunnen aanvullen. Dat Volkswagen het model nu Passat Alltrack noemt, heeft waarschijnlijk te maken met de aandrijving; afhankelijk van de uitvoering is de Passat Alltrack met 4Motion vierwielaandrijving uitgerust. En dat is bij de Cross-modellen nooit het geval.
De Passat Alltrack onderscheidt zich van reguliere Passat Variant door de robuuste bekleding van de wielkasten, de forsere bumpers en beschermingspanelen (voor en achter) in RVS-look, 17-inch lichtmetalen wielen en de ruimere grondspeling (135-165 mm extra) ten behoeve van de terreinvaardigheid. Andere Alltrack-kenmerken zijn de matchromen dakrails, RVS-instaplijsten en chromen uitlaateinden. In het interieur: aluminium look pedalen en ‘titan silver’ accenten.
Volkswagen levert de Passat Alltrack met de 1.8 TSI 160 pk, 2.0 TSI 210 pk of 2.0 TDI 170 pk. De tweeliters hebben standaard vierwielaandrijving en een DSG-transmissie. Het 4MOTION stuurt’ normaliter 90% van de aandrijfkracht naar de voorwielen. Afhankelijk van rij- en wegomstandigheden kan deze verhouding razendsnel worden aangepast. Dankzij een elektro-hydraulische koppeling is er geen tractieverschil tussen voor- en achteras nodig om de aandrijfkracht te variëren. Daarnaast heeft de Passat Alltrack met 4Motion een offroad-rijmodus, net als de Tiguan en Touareg. Hierbij wordt het ABS ingesteld op losse ondergrond en de afdaalhulp geactiveerd, maar ook de motorrespons en de schakelmomenten van de DSG-automaat aangepast.
Tot de standaarduitvoering van de Passat Alltrack behoren onder meer automatische airconditioning, elektromechanische besturing, een multifunctioneel stuurwiel, RCD 310 radio-cd-systeem en een regensensor. Prijzen zijn nog niet bekend. Rond april 2012 staat de Passat Alltrack bij de dealers.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review