Een SUV had Subaru al. Twee zelfs, de Forester en Tribeca. Daaronder staat nu de XV, een uit de kluiten gewassen vijfdeurs hatchback met dezelfde stoere uitstraling. De nieuwe XV is anders dan zijn voorganger gewoon een op zichzelf staand model, al zien we uiteraard duidelijk overeenkomsten met de Impreza. Ondanks de grotere bodemspeling en het avontuurlijke voorkomen hebben de Japanners ook aan aerodynamica gedacht; de hoeken van de bumpers zijn speciaal ontworpen en dragen bij aan een lager verbruik.
Het interieur is ingericht om veel ruimte in een mooi sfeertje te verpakken met leder, aluminium en bekledingsstof. Bovenop zien we weer een multifunctioneel display met belangrijke rij-informatie. Bepaalde uitvoeringen zijn voorzien van een groot 4.3 inch LCD-scherm ten behoeve van infotainment. Zeven airbags inclusief knie-airbag zijn standaard, evenals ESP.
Subaru levert de XV met compleet nieuw ontwikkelde 1.6 en 2.0 liter boxermotoren. De viercilinders zijn respectievelijk 114 en 150 pk sterk en verbruiken 6.5 en 6.9l/100km. Deze zijn ook te koppelen aan de Lineartronic CVT-automaat, wat tegelijkertijd drietiende liter verbruiksreductie oplevert. Start/stop-techniek is voor de benzinemodellen standaard. De speciaal voor Europa ontwikkelde 2.0 liter Boxer Diesel is ook van de partij. Uiteraard is elke XV uitgerust met vierwielaandrijving.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review