Mercedes-Benz B-Klasse E-CELL Plus - elektrisch met range extender

De nieuwe Mercedes B-Klasse staat in november bij de dealer. Op de IAA Frankfurt staat nu een studiemodel daarvan met elektrische aandrijflijn en een kleine benzinemotor die fungeert als range extender.

De vorige generatie A- en B-Klasse hadden een modulair platform dat ook inzetbaar was voor alternatieve aandrijflijnen. De nieuwe B-Klasse is dat ook en dus zien we in Frankfurt nu al een elektrisch aangedreven variant. De B-Klasse E-CELL Plus heeft echter ook nog een compacte benzinemotor die fungeert als range extender. Die opzet zagen we al eerder bij de Opel Ampera en Chevrolet Volt, en zorgt er voor dat je bij een leeg batterijpakket – na 100 kilometer volledig elektrisch rijden - gewoon verder kunt. De benzinemotor – een driecilinder – levert zijn krachten om de voorwielen aan te drijven en tegelijktijdig de energievoorraad van de accu’s aan te vullen. Thuis of op het werk kan de auto ook aan de stekker om 'bij te tanken'. In de algemene verbruikscyclus komt de B-Klasse E-CELL Plus daarom tot een zeer laag benzineverbruik, met een CO2-uitstoot van slechts 32 g/km. Mercedes-Benz verwacht in 2014 de B-Klasse E-CELL Plus op de markt te brengen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.