Met de Audi A2 introduceert Audi een realistische toekomstvisie voor een auto die vooral geschikt is voor gebruik in drukke stedelijke gebieden. Daarom is de nieuwe A2 wederom compact (3.80 meter lang) en een vierzitter. Dankzij elektrische aandrijving is de A2 concept bovendien lokaal emissievrij. De Duitsers monteren een elektromotor met ruim voldoende vermogen: maximaal 116 pk en 270 Nm. Gezien het leeggewicht van 1150 kg – wat mede te danken is aan het aluminium space frame dat de allereerste generatie ook kenmerkte – snelt de A2 in zo’n negen tellen naar honderd. De topsnelheid is om efficiency-redenen beperkt tot een heel schappelijke 150 km/u.
De lithium-ion batterij met een maximale capaciteit van 31 kWh (waarvan 24 kWh bruikbaar) is ondergebracht in de sandwichvloer. Hij verleent de Audi A2 concept een actieradius van 200 km. Het opladen van de accu’s duurt bij gebruik van 230V (reguliere stroomnet) circa 4 uur. Bij gebruik van 400V wordt de laadtijd teruggebracht tot anderhalf uur. Het studiemodel is ook klaar voor nieuwe laadmethoden zoals Audi Wireless Charging.
Daarnaast laat de A2 zich ook van zijn beste kant zien als het gaat om connectiviteit. De Bluetooth online autotelefoon maakt via een UMTS-module contact met het internet. Inzittenden kunnen gebruik maken van een WLAN-hotspot die een snelle internetverbinding voor mobiele apparaten biedt. Het navigatiesysteem van de Audi A2 concept kan ook gebruik maken van online diensten zoals Google Earth, Audi online verkeersinformatie, Google POI-search en Google Street View.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review