Nieuwe Volvo-strategie draait (nog) meer om de mens

Volvo introduceerde tijdens een persconferentie in Beijing de nieuwe wereldwijde strategie: 船esigned Around You', ook onderdeel van Volvo's wereldwijde revitalisatieplan. Daarnaast boekten de verkopen in China een plus van 36%.

Designed Around You geeft aan in welke richting het merk Volvo zich in de komende jaren gaat ontwikkelen; de mens staat hierin meer dan ooit centraal. Niet alleen als het gaat om veiligheid, maar ook om luxe. Volvo pretendeert het meest mensgerichte automerk te zijn en dat communiceren zij graag naar klanten. Volvo's nieuwe strategie wordt verder toegelicht tijdens de autoshow IAA in Frankfurt, half september.

Bij de persconferentie in Beijing was ook het managementteam van Volvo Car China aanwezig. Zij konden met lichte trots melden dat de introductie van onder meer de S60 voor goede verkopen gezorgd heeft; in het eerste halfjaar van 2011 groeide het aantal orders met 36%. De crossover Volvo XC60 was in deze periode het bestverkochte Volvo-model in China, gevolgd door de S80L en de S60 sedan. Het verkoopnetwerk in China wordt systematisch verder uitgebreid en bestaat nu uit 117 dealers, verspreid over het land. Daarnaast is begonnen met de bouw van de fabriek in Chengdu.