Kern van de zaak is de nieuwe 4.4 liter V8 M TwinPower Turbo motor, die in de M5 tot 560 pk komt en met 680 Nm vanaf 1500 toeren een echte sleurmachine is. Hij troeft zijn voorganger - die hoogtoerige racy-V10 - af in alle opzichten. De nieuwe M5 scheurt in 4.4 seconden naar honderd en tikt acht tellen later de 200 aan. Bij 250 km/u is de koek op - meer dan 300 km/u zit er eigenlijk wel in. De nieuwe achtcilinder is ook flink zuiniger dan zijn voorganger en consumeert net geen tien liter per honderd kilometer. Dat is misschien niet zo belangrijk, maar wel voor de prijs. Voortaan is de M5 er vanaf 132.200 euro terwijl de vorige generatie minimaal 158.730 euro moest opbrengen.
De standaarduitrusting van de nieuwe BMW M5 komt overeen met de High Executive uitvoeringen van de andere 5 Serie modellen. Dus standaard is lederen bekleding, stoelverwarming, alarmsysteem, xenon koplampen, parkeersensoren, iDrive navigatiesysteem en bluetooth telefoonvoorbereiding. Specifiek voor de BMW M5 zijn metallic lak en elektrisch verstelbare sportstoelen en stuurwiel in de standaarduitvoering opgenomen. Nieuw voor de M5 is de M Drivelogic transmissie met dubbele koppeling die extreem snelle schakeltijden mogelijk maakt en het actieve M differentieel, dat optimale tractie onder alle omstandigheden biedt. Middels twee M knoppen op het stuurwiel zijn ook nog individuele configuratiesets op te roepen waarbij de response van het gaspedaal, de M servotronic, het Drivelogic schakelprogramma, de DSC mode, de Dynamic Damper Control en de Head-Up display te beinvloeden zijn.
De nieuwe BMW M5 staat vanaf december in de showroom.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review