Opfrisser voor Toyota HiLux

Nee, de markt voor pick-ups is in Nederland niet groot. Maar wel stabiel. De facelift voor de Toyota HiLux mag dus ook niet aan onze neus voorbij gaan.

Om de HiLux weer Navarra- en Amarok-proof te maken heeft Toyota de neus opnieuw geboetseerd waarbij de bumper, grille, motorkap én koplampen zijn vernieuwd. Het resultaat moet leiden tot een familiegezicht en dat klopt. Ook plaatst men nieuwe buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers, is er maximaal 17 inch lichtmetaal beschikbaar en is de achterzijde ook lichtjes bijgewerkt, met onder meer nieuwe achterlichten, een 'wit' derde remlicht en een achteruitrijcamera. Het interieur werd opgewaardeerd met een nieuw bovendek voor het dashboard om een betere look&feel te realiseren. Hierbij is ook ruimte voor een nieuw stuur en verse bedieningspanelen voor radio en climate control.

Technisch is de HiLux ook passend bijgeschaafd. De 2.5 liter D-4D diesel kreeg er 25 pk bij en staat paraat met 343 Nm. Ondanks de vermogenswinst kon het verbruik zakken naar 7.3l/100km, zodat de CO2-uitstoot onder de 200 gram uit komt (193g/km). Een automatische transmissie behoort tot de mogelijkheden. Vierwielaandrijving is - net als bij de Amarok - niet altijd standaard.