Peugeot 3008 en 5008 nu nog zuiniger met e-HDi

Peugeot implementeert e-HDi techniek in steeds meer modellen. Nu zijn de 3008 en 5008 aan de beurt. Het start/stop-systeem en de ‘omkeerbare’ dynamo draagt natuurlijk bij aan lagere CO2-cijfers.

Na de Peugeot 508 en de nieuwe 308 profiteren vanaf nu ook de 3008 en 5008 van de e-HDi-technologie. Bij de e-HDi is de 1.6 l HDi motor uitgevoerd met een omkeerbare dynamo die tevens als startmotor kan dienen. Verder beschikt het systeem over de mogelijkheid om tijdens het uitrijden energie terug te winnen en deze op te slaan in een speciale accu die op zijn beurt dan weer zorgt voor extra energie tijdens het starten (e-booster).

De techniek draagt bij aan 15% verbruiksreductie en snelle herstarts. In het geval e-HDi wordt gecombineerd met een handgeschakelde transmissie wordt de motor tijdens afremmen onder 8 km/u uitgeschakeld, dus nog voordat je stilstaat.

Voor de Peugeot 3008 1.6 e-HDI 112 pk komt de CO2-uitstoot op 112 gram. Deze score geldt voor de versie met 2Tronic transmissie. De 5008 komt met dezelfde uitstoot tot 127 grammen. De prijzen van de e-HDi versies zijn vastgesteld op respectievelijk 32.380 en 32.830 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.