Nieuwe Porsche 911 gekiekt

Porsche-techneuten zijn nooit helemaal tevreden. Daarom wordt de nieuwe 911 al driftig aan de tand gevoeld. Het succesnummer is niet alleen op de Nordschleife gesignaleerd maar doet ook de openbare weg aan. Erik Overeem pakte zijn camera en maakte kiekjes.

De nieuwe 911 gaat door het leven als de 991-serie. Hij wordt binnen het jaar onthuld maar zal - zoals we van Porsche gewend zijn - niet revolutionair anders zijn. De slechts minimaal gecamoufleerde prototypes bevestigen dat. Details als de nieuwe LED's in het achterlicht, het derde remlicht en hoger scharnierende motorklep achter vallen wel op. Ook lijken de koplampen fractioneel hoger in de neus gepositioneerd. De buitenspiegels zijn nu geplaatst op het deurpaneel in plaats van aan de A-stijl.

Meer vernieuwing valt onderhuids te ontdekken. Porsche zet nog meer in op de combinatie van kracht en efficiency. Niet alleen krijgen alle motoren er weer een paar pk's bij - voor de instapper met 3.4 liter inhoud zijn nu 350 stuks weggelegd - ook wordt er nog meer gebruik gemaakt van lichte materialen zoals aluminium en koolstofvezel om het leeggewicht te drukken. Ook dat heeft immers invloed op verbruik, prestaties en wegligging. Geruchten over de toepassing van KERS-techniek uit de 911 GT3 R Hybrid - dat remenergie opslaat in een speciaal vliegwiel - in de gewone nieuwe 911-serie lijken toch 'nicht im frage'.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.