Verstandig - Porsche Panamera Diesel

Geen verrassing maar wel goed nieuws voor snelle kilometervreters; Porsche gaat de Panamera leveren met een dieselmotor. De Panamera Diesel krijgt de drieliter V6 uit de Cayenne en staat vanaf augustus bij de dealer.

Ook in de Panamera heeft de 3.0 liter zescilinder diesel geen moeite om vlotjes te presteren. De nu 250 pk sterke krachtbron levert 550 Nm trekkracht tussen 1750-2750 toeren, genoeg om in 6.8 seconden naar 100 te sprinten. De topsnelheid hoeft niet te worden begrensd; versnellen stopt net na 240 km/u. Dankzij de standaard achttrapsautomaat weet de Panamera Diesel zijn krachten soepel en zuinig te spreiden; volgens de officiele fabrieksopgave moet 6.5 l/100km er wel in zitten. Die waarde komt overeen met 173 gram CO2 en is ook te danken aan start/stop-techniek. Dankzij de 80 liter tank zit een enkeltje Zuid-Frankrijk op een tank er dus wel in.

Klanten die het onderste uit de kan willen halen kunnen andere banden met lagere rolweerstand bestellen. De Panamera rijdt dan nog tweetiende liter zuiniger en scoort 167 gram CO2. De Panamera Diesel is niet alleen te herkennen aan de dieselpomp bij het tankstation, de Duitsers plaatsen een sierlijke Diesel-badge op de voorschermen om het onderscheid met z'n benzinebroerders kenbaar te maken. Een diesel-Panamera is niet alleen het meest voordelig aan de pomp; ook in aanschaf geeft de Duitse GT-limo de benzinevarianten het nakijken. Prijzen beginnen net onder 103.000 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.