De Porsche 911 GT3 RS 4.0 is een echt racemonster. Behalve een wielophanging die rechtstreeks afkomstig is uit de racerij, is veel aandacht besteed aan gewichtsbesparing. Zo is hij standaard uitgerust met lichtgewicht onderdelen zoals een motorkap, kuipstoelen en voorspoilers gemaakt van carbonfiber. De achterruit is van kunststof en ook is gewichtsbesparend tapijt toegepast. Met een volle tank brandstof bedraagt het gewicht van de 911 GT3 RS 4.0 slechts 1.360 kg.
De techneuten presenteren de grootste motor die ooit in een 911 is geleverd; een vierliterblok. Door gebruik te maken van techniek uit de racerij – waaronder de krukas van de 911 GT3 RSR – heeft Porsche er 500 pk uit kunnen persen, zonder gebruik te maken van turbo’s. Het maximumvermogen wordt bereikt bij 8250 toeren per minuut. Aan koppel is evenmin gebrek; 460 Nm bij 5750 omwentelingen. Reken maar dat de 911 het snelste jongetje van de klas kan zijn; het meest tot de verbeelding sprekende cijfer is de rondetijd van 7,27 minuten op de Nürburgring Nordschleife. De 911 GT3 RS 4.0 – uitsluitend leverbaar met een zesbak – sprint in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/uur. De overbrengingsverhoudingen zijn toegespitst op gebruik op het circuit en zorgen ervoor dat de 911 GT3 RS 4.0 in nog geen 12 seconden de grens van 200 km/uur bereikt.
De gelimiteerd leverbare 911 is standaard uitgevoerd in het wit en heeft karakteristieke elementen die zijn sportieve inborst verder onderstrepen: een vergrote spoorbreedte, een lage voertuigpositie, een grote achterspoiler met aangepaste zijkanten, een centraal gepositioneerde dubbele uitlaat en een optimaal aerodynamische carrosserie. De luchtgeleiders aan de zijkanten van de voorspoiler, de zogeheten ‘flics’ maken hun debuut op een in serie geproduceerde Porsche.
De nieuwe Porsche 911 GT3 RS 4.0 is per direct in Nederland bestelbaar en levering start vanaf de maand juli. Maar dan moet je wel 256.100 euro ophoesten
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review