De vernieuwde Jaguar XK kijkt helder en fris de wereld in. Net als de vernieuwde XF prijkt er in elke koplamp nu dagrijverlichting met LED's. Wie goed kijkt ziet ook dat de lichtunits zelf iets zijn verkleind. Ook behoort de nieuwe bumper met geaccentueerde luchtinlaat tot het facelift-recept. De grille is eveneens hertekend (lees: vergroot) en is bij de XKR - want die is er natuurlijk ook weer bij - zwart afgewerkt. Jaguar heeft er nu ook voor gekozen de pover vents in de wielkasten horizontaal te plaatsen. De achterzijde van de XK is ook subtiel in het nieuw gestoken; de achterklep is aangepast en bovendien glimt er iets minder chroom op.
Verder is de XK opnieuw flink te personaliseren, met vijf nieuwe lakkleuren en elf verschillende soorten lichtmetalen wielen in de maat 18 tot 20 inch. Nieuw in de gelederen is het Black Pack waarbij het chroom op de koets wordt vervangen door matzwarte versiering en er 20 inch glanzend zwarte wielen worden geplaatst. Deze optie is leverbaar op de XK en XKR.
Ook het interieur is met de facelift opgewaardeerd. Nieuwe kleurstellingen en verfijnd materiaalgebruik voor de afwerking van interieurdelen en diverse knoppen moeten de XK-rijder een nog groter gevoel van welbehagen geven. Ook kiest Jaguar voor blauwe accentverlichting en een hoogglans zwarte middenconsole. Tot slot dient zich er een nieuw met leder afgewerkt multifunctioneel stuur aan. Een set sportpedalen staat op de optielijst, evenals Performance sportstoelen.
Nog altijd staat de 5.0 liter V8 paraat voor het nodige aan kracht. De XK krijgt van huis uit 385 pk, de XKR mag wederom rekenen op 510 stuks. Het regelrechte topmodel is de XKR-S, waarbij het vermogen van de Supercharged V8 naar 550 pk is getild en de snelle Jag toetreedt tot het clubje auto's die 300 km/u of meer bereiken. Bovendien laat de XKR-S met een 0-100 tijd van 4.2 seconden vrijwel iedereen achter zich.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review