Hybridetechniek voor Suzuki Kizashi EcoCharge

Suzuki heeft zich uitgeleefd op de Kizashi en is tot een bijzondere versie gekomen; de EcoCharge Concept met hybridetechniek. Deze efficiënte versie is voorgesteld op de New York Auto Show.

De Japanners hebben de Kizashi EcoCharge ontwikkeld om hun 'groene' gezicht te tonen en een veel zuinigere variant te presenteren. De Kizashi EcoCharge heeft een tweeliter viercilinder benzinemotor met 144 pk onder de motorkap die samenwerkt met een elektromotor.

Door intelligente samenwerking blijkt de hybridevariant 25% zuiniger dan het huidige - louter benzinegestookte- model. Om extra brandstof te besparen maken de Japanners gebruik van regeneratieve remmen, start/stop-techniek en banden met lage rolweerstand. Toch monteert Suzuki gewoon een zestrapsautomaat - en geen CVT zoals we die bij de huidige Kizashi en eveneens veel hybrides kennen.

Om de Kizashi EcoCharge bijzonder in de schijnwerpers te zetten monteert Suzuki lichtgewicht aluminium lichtmetaal en verlichting met een blauwe gloed. Ook bestaan de mistlampen uit LED's. Het interieur is vervaardigd uit materialen die 84% minder energie kosten bij productie.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.