Land Rover heeft hoge verwachten van de nieuwe compacte Range Rover. Niet alleen kan het merk door de lagere prijs een grotere groep klanten aanspreken die op zoek zijn naar luxe, stijl en sportiviteit, ook profiteert de Evoque van de Station Wagon of Coupé personenauto goedkeuring. Leaserijders die geen SUV’s mogen ‘uitkiezen’ kunnen zo opgelucht ademhalen; de Evoque glipt er tussendoor.
Gunstig is ook het brandstofverbruik. Terwijl grote broers Range Rover en Range Rover Sport met zes- en achtpitters mogen pronken, zet Land Rover in op viercilinders; een tweeliter turbobenzinemotor met 240 pk of een dieselvariant die 150 of 190 pk (SD4) ophoest. Voor de instapdiesel bieden de Britten de keuze uit twee- of vierwielaandrijving, iets dat sinds kort ook bij de Freelander 2 tot de mogelijkheden behoort. Deze Evoque TD4 met tweewielaandrijving is het meest bescheiden en stoot nog geen 130 gram CO2 uit. Verwachting is dan ook dat diverse uitvoeringen van de Range Rover Evoque een groen B label zullen krijgen.
Het positieve effect van de lage CO2-emissie op het BPM-tarief van de auto heeft er mede toe bijgedragen dat Land Rover de nieuwe Range Rover Evoque kan aanbieden vanaf € 42.900. Het programma bestaat uit twee carrosserievarianten – vijfdeurs Range Rover Evoque en Range Rover Evoque Coupé – die elk verkrijgbaar zijn in drie ontwerpthema’s: Pure, Prestige en Dynamic. Deze ontwerpthema’s – waarover we hier eerder hebben geschreven - zijn ook alle te combineren met alle motor-/transmissievarianten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review