Huistuner Brabus is er niet vies van modellen van smart en Mercedes-Benz optisch en technisch aan te pakken. Ook de reincarnatie van de Gullwing - de met AMG ontwikkelde SLS - mag de dans niet ontspringen. Brabus pakt de zaken serieus aan en onwtikkelde twee turbo's voor de bekende, voorheen atmosferische 63 AMG motor. Samen met een aangepast, 12 kg lichter uitlaatsysteem ontwikkelt de achtcilinder nu vrijelijk 700 pk. De maximale trekkracht stijgt naar 850 Nm bij 4300 toeren. Wanneer de BRABUS 700 Biturbo met de standaard Speedshift DCT transmissie aan de bak gaat sleurt de tweezitter zichzelf in 3.7 seconden naar 100. Het sprintje naar 200 km/u is al na 10 tellen bereikt. Volhouders kunnen met een beetje aandringen (en lef) uiteindelijk 340 km/u aantikken.
De Brabus 700 Biturbo is niet alleen sneller, hij ziet er ook zo uit. De Duitsers hebben een widestar bodykit ontwikkeld die is vervaardigd uit koolstofvezel. Het maakt de SLS 2 centimeter breder en straalt ook meer aggressie uit. Zwarte twintigduims spaakwielen - die 12% minder wegen dan de standaardwielen - doen er nog een schepje bovenop. Alle onderdelen zijn in de windtunnel beproefd op hun aerodynamica. De spoilerlip vooraan geeft de SLS bijvoorbeeld meer stabiliteit op hoge snelheden. Op verzoek worden de componenten in carrosseriekleur of een contrasterende tint gespoten. Klant is koning!
Het tweekleurig ingerichte interieur is ook door Brabus herzien en daarbij trekt de blauwe neonverlichting de meeste - weliswaar twijfelachtige- aandacht, tot in de dorpels en bagageruimte aan toe. De sportstoelen zijn in two-tone uitgevoerd waarbij de voor witte delen een gezellig ruitjesmotief met donkdere stiksels is weggelegd. Het stuurwielhart heeft juist weer contrasterende witte stiksels.Brabus verzorgt ook stevige vloermatten met huislogo en een witte bies.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review