Designstudie Skoda VisionD gepresenteerd

Skoda heeft ons verrast. Aan de vooravond van de Autosalon van Genčve presenteert het merk een nieuwe concept. Het is een designstudie VisionD die richting geeft aan de visuele strategie van toekomstige modellen, bestemd voor Europa, China, India en Rusland.

Hoewel Skoda de vooravond ook gebruikt om haar nieuwe corporate design met een vernieuwd logo te presenteren gaan onze ogen vooral uit naar het studiemodel. Het model zonder naam geeft richting aan hoe toekomstige Skoda-modellen in het leven staan. Duidelijk te zien is dat strakke lijnen (net als Volkswagen) een belangrijke rol blijven spelen. De designstudie kenmerkt zich verder met een lange wielbasis en korte overhangen. En een dynamische - transparante - daklijn, want het moet ook allemaal een beetje sportief ogen. Het compleet nieuwe interieur heeft een lichte kleurstelling en mag zich gelukkig prijzen met een glanzende, opgeruimde middenconsole. Aangezien dit een studiemodel is vragen wij ons af wat daar van over blijft in productiemodellen.