Zescilinderdiesel met Fiat-genen voor nieuwe Jeep Grand Cherokee

De Jeep Grand Cherokee wordt medio dit jaar naast een benzine V6- en V8 ook verkrijgbaar met een nieuwe 3.0 CRD turbodiesel. De met Fiat’s Multijet II technologie uitgeruste zescilinder is sterker en zuiniger dan zijn voorganger; de 241 pk’s consumeren gemiddeld 8.3l/100km.

De nieuwe turbodiesel is uitgerust met Fiat's MultiJet technologie van de laatste generatie. Het blok heeft een maximumvermogen van 241 pk bij 4.000 toeren per minuut. Het koppel bedraagt 550 Nm en is beschikbaar vanaf 1.800 tot 2.800 toeren per minuut. De turbodiesel levert zodoende 10 procent meer vermogen en 8 procent meer koppel ten opzichte van de motor die hij vervangt. Exclusief voor de Europese markt biedt Jeep de 3.0 CRD ook aan als versie met een vermogen van 190 pk ben 440 Nm.

Ondanks de verbeterde prestaties is de diesel zuiniger dan voorheen. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 8.3 l/100 km. Dat is in vergelijking tot zijn voorganger een vermindering van 17 procent. 

Behalve met de 3,0-liter turbodieselmotor is de nieuwe Jeep Grand Cherokee ook leverbaar met de nieuwe 3,6-liter Pentastar V6 met variabele kleptiming (286 pk) en een dikke 5.7 liter V8 die 352 pk produceert. Deze laatste motor is voorzien van een systeem dat bij optimale omstandigheden vier cilinders kan uitschakelen om brandstof te besparen.

De Jeep Grand Cherokee wordt in Europa naast de Overland versie ook beschikbaar als ‘Laredo’ en ‘Limited’ versie. De Laredo en Limited worden leverbaar met de 3.6 V6 Pentastar en de nieuwe 3.0 turbodiesel. De Overland met alle motoren.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.