Net als voorheen is de vernieuwde Forester met een benzine- en dieselmotor leverbaar. De diesel bleef zichzelf, maar de bestaande tweeliter benzinemotor is vervangen door een nieuw ontwikkelde generatie. De nieuwe 2.0 boxermotor is met 150 pk en 198 Nm even sterk, maar wel 10% zuiniger dan z’n voorganger. Bovendien is de motorkarakteristiek versoepeld. Het gemiddelde verbruik daalde – ook dankzij aerodynamische fijnslijperij - van 8.4 naar 7.5 liter waardoor het bijbehorende energielabel E voor een groene C-badge kon worden verruild. De CO2-uitstoot ligt nu op 173g/km.
Afgezien van de nieuwe benzinemotor is de Forester in 2011 voorzien van Subaru’s nieuwe grille. Vanaf het uitrustingsniveau XS Luxury doen ook nieuwe 17 inch lichtmetalen wielen en inklapbare buitenspiegels met LED-richtingaanwijzer intrede. Verder krijgen alle Foresters een andere kleurstelling in het interieur en is de bekleding opgewaardeerd tot – naar eigen zeggen – premiumniveau. Ook zijn een nieuwe Bluetoothfunctie, een vers instrumentarium en dual zone airco (voor de luxere benzineversies) en een achteruitrijcamera (idem) aan de Forester besteed. Niet te zien is de verfijnde onderstelafstemming voor meer controle en stabiliteit.
Ondanks de upgrades voor de Forester – en dankzij de zuiniger benzinemotor – kan Subaru de Forester voor een lagere prijs aanbieden van voorheen. De Intro en Comfort-uitvoeringen met 2.0 benzine boxermotor zijn 1000 euro in prijs verlaagd en kosten respectievelijk 29.995 en 32.995 euro. De Forester Luxury benzine zakte 500 euro in prijs naar 35.495 euro. Dieselaars zijn minimaal aangewezen op de Comfort-uitvoering en moeten 37.995 euro investeren.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review