De Chrysler 200 (en dus ook die van Lancia) is ontwikkeld uit de Sebring, de Amerikaanse cabriolet die jarenlang in ons land een bescheiden bestaan heeft veroverd. De auto wordt waarschijnlijk leverbaar met de Pentastar V6 of een 2.4 liter viercilinder. De sedan en cabriolet komen bij ons alleen met een Lancia-badge op de markt. Hoewel de auto's in feite helemaal 'af' zijn geeft Lancia het duo nog het concept-status.
Tegelijkertijd frist Lancia de Delta op. Zijn introductie ligt nog geen drie jaar geleden achter ons, maar dat weerhoudt men er niet van zijn grille en het motoraanbod te verfijnen. Ook wordt het uitrustingspakket nog eens opgewaardeerd. Voortaan is de Delta er met zeven motoren; een 1.4 Turbo 120, de bifuel variant, een MultiAir-versie met 140 pk en de 200 pk sterke 1.8 Di Turbo met zestrapsautomaat. Het dieselpalet bestaat uit de 1.6 MultiJet 105, 120, 2.0 MultiJet 165 en een biturbodiesel met 1.9 liter inhoud die maximaal 190 pk naar de wielen stuurt. De 105 pk sterke diesel is nieuw en stoot 120 gram CO2 uit. Helaas net even te veel om voor de zakelijke klanten lagere bijtelling op te leveren.
De nieuwe Delta is vanaf half maart leverbaar op de belangrijkste Europese markten en vanaf juni in Groot Brittannië en Ierland onder de naam Chrysler.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review