De automatische transmissie moet niet worden verward met de Powerhift-automaat met dubbele koppeling die inmiddels in vele nieuwe modellen wordt gemonteerd. Ford kiest ervoor om de topdiesel met 200 pk van een conventionele automaat te voorzien. Dat mag de pret volgens de Duitsers niet drukken want hij is doorontwikkeld naar de tweede generatie en kan zonder problemen overweg met de 420 Nm trekkracht van de turbodiesel. In een tijdelijk overboost is er zelfs 450 Nm voorhanden. De Durashift bak heeft naast de standaard automatisch modus ook een sportstand en manuele modus.
Het brandstofverbruik van de 2.2 TDCi met Durashiftautomaat ligt 0.5l/100km hoger dan de handgeschakelde versie. Ford noemt een verbruik van 6.5l/100km voor de Mondeo. De S-MAX en Galaxy consumeren ieder 7.1 liter. Presteren blijft de diesel als de beste, getuige de topsnelheid van 220 km/u (Mondeo) en de sprinttijd naar 100 die ligt op 8.4 seconden. De S-MAX ligt op z’n hielen met 212 km/u en een tijd van 8.9 seconden.
De Ford Mondeo, S-MAX en Galaxy 2.2 TDCi met Durashift 6-tronic transmissie zijn per direct te bestellen bij de Nederlandse Ford dealers. De vanafprijs van de Ford Mondeo 2.2 TDCi automaat bedraagt 46.171 euro en voor de S-MAX en Galaxy met deze motorisering en transmissie geldt een prijs van 54.200 euro en 57.773 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review