Volkswagen heeft de nieuwe Jetta een eigen identiteit gegeven. Dat zien we niet alleen terug in zijn carrosserie-ontwerp, maar ook in het interieur. De Duitsers hebben de sedan losgemaakt van de populaire Golf hatchback, onder meer vanwege de toegenomen afmetingen en wielbasis. Goede bijkomstigheid is dat de beenruimte achterin met bijna zeven centimeter is toegenomen. De bagageruimte van 510 liter kruipt richting die van de Passat.
De nieuwe Jetta wordt leverbaar met diverse turbomotoren, al dan niet met een handgeschakelde transmissie of DSG. Vijf varianten komen in aanmerking voor 20% bijtelling en dat maakt de nieuwe generatie nog aantrekkelijker voor zakelijke rijders. Het palet trapt af met de 1.2 TSI 105 pk en er zijn verder twee diesels, de 1.6 TDI 105 pk en 2.0 TDI 140 pk. Met de een-punt-twee is de Jetta al prima bedeeld; Volkswagen belooft een 0-100 tijd van 10.9 seconden en uiteindelijk moet er ook 190 km/u in zitten. Het verbruik van 5.3l/100km komt overeen met 123 gram CO2 en is goed voor het groenste energielabel. De 1.6 TDI verstookt 4.2l/100km en 109 gram CO2. Beide komen in aanmerking voor 20% bijtelling. Later komen er nog 1.4 TSI’s met 122 en 160 pk alsmede de 2.0 TSI die 200 pk naar de wielen stuurt.
De Jetta is in Nederland leverbaar in vier uitrustingsniveaus: Easyline, Trendline, Comfortline en Highline, waarbij elke Jetta standaard is voorzien van elektrische ramen rondom, 12V-aansluiting, radiovoorbereiding, een boordcomputer, ESP, dagrijverlichting en de nodige airbags. Airco een radio is standaard vanaf de Trendline, evenals mistlampen en cruise control. Die uitvoering is er vanaf 22.990 euro. Dieselen kan met deze luxe vanaf 28.090 euro. De krachtige 2.0 TDI moet minstens 30.090 euro opbrengen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review