De coupé is bij Hyundai terug van weggeweest. Met de Veloster wordt de Coupe opgevolgd die vorig jaar van het toneel verdween. De Koreanen zetten met de nieuwe Veloster nog meer in op een compact scheurijzer, maar geven er een eigen draai aan. Zo heeft de Veloster met een lengte van 4.22 meter twee voorportieren en een extra deur aan de passagierszijde om ook je vrienden een redelijke instapmogelijkheid te kunnen bieden. De deurgreep van deze deur zit verstopt om de flanken clean en sportief te houden. Verder is de voorruitstijl zwart gelakt om het dak optisch te laten zweven. Brede wielkasten, de centraal gemonteerde uitlaat en ver doorlopende koplampen met dagrijverlichting laten er geen gras over groeien hoe de Veloster in het leven staat.
Natuurlijk levert Hyundai de Veloster met de nieuwste motortechniek. Sterker nog, de coupe kan als eerste in de familie de blits maken met een nieuwe zestrapsautomaat voorzien van een dubbele koppeling. Deze sportieve, rap schakelende bak is op verzoek (vanaf juni) gekoppeld aan de direct ingespoten 1.6 GDI benzinemotor die een gezonde 140 pk levert. Standaard is een zesversnellingsbak van de partij.
Voordat de Veloster in de zomer bij de dealer staat maakt de nieuwste Hyundai nog zijn debuut op de Autosalon van Genève in maart. Tegen die tijd zijn ook de precieze Europese prestatie- en verbruikscijfers bekend. Zeker is al wel dat de Veloster later in een nog snellere uitvoering verschijnt. Hyundai introduceert wel meteen een extra zuinige Blue-versie met start/stop-systeem die slechts 129 gram CO2/km uitstoot.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review