Ferrari's zijn zoete broodjes in China

Vorig jaar heeft Ferrari bijna driehonderd auto’s verkocht in China, het beste resultaat ooit sinds de Italianen daar

Vorig jaar heeft Ferrari bijna driehonderd auto’s verkocht in China, het beste resultaat ooit sinds de Italianen daar begonnen met verkoop. De groei van bijna 50% ten opzichte van 2009 is reden voor een feestje. Volgende week verwacht Ferrari de 999e klant te begroeten.

De 999e klant staat op 14 januari in de schijnwerpers in Sjanghai. Het cijfer 9 staat namelijk voor geluk en een lang leven. Door de groei van Ferrari in China is het dealernetwerk inmiddels gegroeid naar tien. De komende maanden komen daar nog een aantal bij.

In 2011 zal ook het eerste Aziatische kampioenschap van de Ferrari Challenge van start gaan. Ferrari’s toewijding tot deze strategische markt werd afgelopen jaar verder onderstreept door het tentoonstellen van het HY-KERS researchvoertuig op de Sjanghai World Expo in het Italiaanse paviljoen en de lancering van de 599 GTO op de Auto Show van Beijing Auto, de allereerste wereldpremière ooit van Ferrari on China.