Fiat Panda op aardgas nu krachtiger en wegenbelastingvrij

Belastingvrij rijden op aardgas. Dat kan nu met de Fiat Panda Natural Power. Het merk had de aardgas-Panda al enige

Belastingvrij rijden op aardgas. Dat kan nu met de Fiat Panda Natural Power. Het merk had de aardgas-Panda al enige tijd in het leveringsprogramma opgenomen, maar met de komst van een grotere(!) 1.4 bifuelmotor is de nieuwe uitvoering vrijgesteld van wegenbelasting en BPM. Zakelijk rijden kan met 14% bijtelling.

De Fiat Panda Natural Power is slechts één van de beschikbare aardgasmodellen bij Fiat. Ook de Doblo, Punto en enkele bedrijfsauto’s zijn namelijk affabriek met een CNG-installatie leverbaar. Rijden op aardgas verlaagt de CO2-uitstoot ten opzichte van benzine met maximaal 23%, een kans die Fiat graag aangrijpt met een modelgamma aardgasvoertuigen. Fiat leverde de Panda voorheen met een 52 pk sterke 1.2 benzine/aardgasmotor. Deze is nu vervangen door de 1.4 uit de Punto Natural Power. De viercilinder levert veel meer vermogen (77 pk) maar is toch zuiniger dan zijn voorganger. Met een CO2-uitstoot van 107 g/km is de nieuwe Panda Natural Power spaarzaam genoeg om in aanmerking te komen voor het genoemde pretpakket voordelen. Met vrijstelling van wegenbelasting en een aardgasprijs van circa 73 cent per kilo is rijden in de Panda Natural Power spotgoedkoop. Door vrijstelling van de BPM blijft de aanschafprijs binnen de perken – en ligt ook lager dan het voorgaande model; een Panda op aardgas is er vanaf 12.395 euro. Omdat gebruik wordt gemaakt van de Panda 4x4 bodemplaat snoept de Panda Natural Power niet aan binnen- en bagageruimte. De standaarduitrusting bestaat uit stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, twee airbags, in kleur gespoten bumpers, elektrische ramen voor en een in hoogte verstelbaar stuurwiel.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.