Het rugzakje is terug

Het is alweer 50 jaar geleden dat Fiat de legendarische 500 presenteerde. Het rugzakje zoals de auto liefkozend genoemd

Het is alweer 50 jaar geleden dat Fiat de legendarische 500 presenteerde. Het rugzakje zoals de auto liefkozend genoemd werd, heeft vele harten gestolen en de nieuwe 500 zal dat zeker weten weer gaan doen.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, wij zijn verliefd op de nieuwe 500. De auto heeft zijn roots behouden en is niet zo over de top geworden als bijvoorbeeld de New Beetle. De auto is duidelijk als 500 te herkennen, maar wordt natuurlijk wel wat groter dan het origineel. Met zijn lengte van 3 meter 55, zijn breedte van 1 meter 65 en zijn hoogte van 1 meter 49 is de 500 net zo lang als de Panda. De 500 is wel breder en lager dan de Panda. Er zullen in eerste instantie drie motoren onder de motorkap te vinden zijn. Een 69 pk sterke 1.2 liter, een 100 pk sterke 1.4 liter, beide benzine drinkend en een 1.3 liter Multijet diesel die een vermogen heeft van 75 pk. Overigens ligt de motor in de nieuwe 500 voorin en niet meer achterin zoals bij het origineel het geval was. Mocht er een Abarth versie komen van het model dan zal deze dus niet meer met de motorkap open hoeven te rijden. Iets wat karakteristiek was voor de oude Abarth. Desalnietemin verwacht ik dat we nog heel veel 500tjes op de weg zullen zien. De prijs zal net boven die van de Panda liggen en dat is goed te doen in onze ogen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.