De Britten komen er vanaf de zomer mee op de markt en hebben het praktischer model in Nederland als stationwagon kunnen goedkeuren, wat goed is voor leaserijders die geen SUV’s van de zaak mogen kiezen. Ook de CO2-uitstoot van minder dan 135 g/km is aantrekkelijk voor het energielabel. Land Rover heeft dat bereikt door gebruik te maken van een 150 tot 190 pk sterke viercilinderdiesel met 2.2 liter inhoud, efficiënte stuurbekrachting en start/stop-techniek. De benzinevariant Si4 telt ook vier cilinders maar komt met twee liter inhoud tot 240 pk.
In vergelijking met de coupe-achtige driedeurs Evoque is de nieuwe vijfdeurs drie centimeter hoger. Ook hebben achterpassagiers meer schouderbreedte om de zit tijdens een langere reis te veraangenamen. De achterbank kan in twee delen worden neergeklapt en draagt bij aan maximaal 1445 liter bagageruimte. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vertrouwde Range Rover look&feel, standaard twee of vierwielaandrijving, optionele Adaptive Dynamics met MagneRide voor een serieuze wegligging en andere Range Rover features zoals de Surround Camera en de Dual View voor het 8 inch touch screen. Of het automatische parkeersysteem, 17 speakers tellende Meridian audiosysteem, dodehoekdetectie en de verwarmde voorruit, -stoelen en –stuur. Ook bij de vijfdeurs Range Rover Evoque hebben klanten de keuze uit drie ontwerpthema’s; Pure, Prestige en Dynamic. Die hebben zo hun eigen looks en karakter.
De vijfdeurs uitvoering van ‘de lichtste en zuinigste Range Rover ooit’ zal op 17 november zijn wereldpremière beleven op de Los Angeles Auto Show 2010. Hij gaat daarna in productue in de fabriek in Halewood, Groot-Brittannië. De verkoop gaat zomer 2011 van start in meer dan 160 landen. Land Rover verwacht een vanafprijs voor de Nederlandse markt van ongeveer 45.000 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review