Toyota gebruikt oude batterijen voor nieuwe

Toyota gaat nikkel uit oude batterijen van haar hybrideauto’s gebruiken in nieuwe batterijpakketten. Het terugwinnen

Toyota gaat nikkel uit oude batterijen van haar hybrideauto’s gebruiken in nieuwe batterijpakketten. Het terugwinnen van het nikkel is niet alleen beter voor het milieu, maar zorgt er ook voor dat er minder van dit goedje hoeft te worden gewonnen.

De hybridemodellen maken gebruik van Nikkel-MetaalHybride (Ni-MH) batterijpakketten. Al deze batterijen worden door Toyota bij het recyclingproces van de auto teruggenomen en gerecycled. De teruggewonnen nikkel wordt gebruikt als ruw materiaal voor de productie van roestvrij staal.

Met het nieuwe in eigen huis ontwikkelde procedé is het vanaf nu ook mogelijk om hoogwaardig nikkel uit de Ni-MH batterijpakketten terug te winnen, zodat ‘battery-to-battery’-recycling mogelijk is. Dit proces wordt nu allereerst ingevoerd in Japan maar zal later ook in de rest van de wereld worden geïntroduceerd.

Overigens belooft Toyota dat het batterijpakket in de Auris hybride en Prius een autoleven lang mee gaan. Er zijn bijvoorbeeld Taxi-Prius’en bekend met meer dan 500.00 km op de teller. Eventuele vervanging ervan – bijvoorbeeld na een aanrijding – kost circa 1800 euro inclusief montage.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.