75% meer nieuwe Skoda's verkocht

Skoda zit flink in de lift met de verkopen. In de eerste negen maanden van dit jaar brachten de Tsjechen bijna 13

Skoda zit flink in de lift met de verkopen. In de eerste negen maanden van dit jaar brachten de Tsjechen bijna 13 procent meer auto’s aan de man in vergelijking met diezelfde periode vorig jaar. Het succes in Nederland is nog veel groter met een winst van 75%, met dank aan de Fabia, Yeti en Octavia.

In de eerste 9 maanden van 2010 stegen de Skoda verkopen met 12,8 procent naar een totaal van 568.990 auto’s (januari – september 2009: 504.625). In Nederland behaalde het merk met een stijging van 75 procent een absoluut verkooprecord. Die grote toename is te verklaren door de vernieuwingsdrift van het merk.

De Yeti zag het levenslicht en de Fabia, Roomster en Octavia zijn inmiddels gefacelift. Daarbij profiteert Skoda van zuinige TSI en TDI motoren, die weer een positieve invloed hebben op de aanschafprijs en bijtelling. De Octavia Greenline met 20% is zodoende gretig in trek en wordt volgend jaar bijgestaan door de Superb Greenline. De Fabia Greenline gaat aan kop met 14% bijtelling en nog meer populariteit; de fabriek moet alle zeilen bijzetten om aan de vraag uit Nederland te voldoen. Niet zo vreemd dus dat er ruim twee keer zoveel Fabia’s en Roomsters zijn verkocht…