Het onderzoeksproject geniet de steun van de Duitse ministeries van Economie en Technologie en heeft als doel om elektrische voertuigen als mobiele energieopslagplaatsen te integreren in de elektriciteitsnetwerken van morgen. De elektrische Meriva’s zullen worden gebruikt om de haalbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en populariteit van elektrische voertuigen te peilen bij klanten.
Opel zal MeRegioMobil gebruiken om nieuwe intelligente oplaadtechnologieën te bestuderen die op toekomstige modellen zouden kunnen worden gebruikt. De elektrische Meriva beschikt over een snellaadfunctie via zowel een standaard stopcontact van 230 volt als aan een driefasig stopcontact van 400 volt. Opel test de mogelijkheid om de accu’s onder hoge spanning op te laden in minder dan een uur. Ook zal met de testauto’s de mogelijkheden om stroom terug te leveren aan het net wanneer de wagen niet in gebruik is en de bestuurder het toelaat. Energie voor thuisgebruik dat is opgeslagen in de accu van de auto.
De elektromotor in de Meriva is 82 pk sterk en levert 215 Nm. Hiermee is een rijbereik van 64 km en 130 km/u topsnelheid mogelijk. De Opel-ingenieurs integreerden de elektrische aandrijving zonder concessies te doen op het gebied van laadvermogen of comfort. En hoewel de testauto’s ogen als elke andere Meriva, is het een zuiver onderzoeksvoertuig.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review