Start/stop-techniek voor Ford Ka

Als de Ka nog zuiniger kan worden door gebruik te maken van start/stop-techniek, zou Ford wel gek zijn deze aanpassing niet door te voeren. Vanaf november is de vergroeningsmaatregel een feit, op zowel de benzine- als dieselmodellen.

Tegelijkertijd heeft Ford beide krachtbronnen herzien om ze te laten voldoen aan de nieuwe Euro5-emissienorm. Samen met de start/stop-assistent daalt het verbruik van de Ka 1.2 benzine naar 4.9l/100km en 115 gram CO2. Een winstje van tweetiende liter die niet genoeg zoden aan de dijk zet om de Ka wegenbelasting- en BPM vrij te maken. De 1.3 TDCi diesel laat nu 4.1 liter en 109 gram voor zich noteren. Zowel de startmotor en accu zijn aangepast om de extra starts te kunnen behappen en een schakelindicator moet de bestuurder verder onderweg nog aan een zuiniger rijstijl helpen. De nieuwe prijskaartjes van de Ka Start/Stop zijn nog niet bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.