Mercedes-Benz E-Klasse ook weer op aardgas

De aardgasversie van de Mercedes-Benz E-Klasse is een feit. Het merk presenteerde de E 200 NGT op Ecomobiel 2010 beurs.

De aardgasversie van de Mercedes-Benz E-klasse is een feit. Het merk presenteerde de E 200 NGT op Ecomobiel 2010 beurs. Wederom voorzien van een 1.8 liter compressormotor en een lage CO2-uitstoot is het een groen en voordelig alternatief voor de benzine of dieselversie.

In tegenstelling tot waar we op gehoopt hadden monteert Mercedes-Benz wederom de 1.8 liter compressormotor, die in de vorige E-Klasse zowel aardgas als benzineversies mocht aandrijven. De nieuw ontwikkelde nog efficientere 1.8 turbomotor blijkt niet zonder slag of stoot aan te passen tot aardgasmotor.

Hoe dan ook levert de viercilinder op aardgas 163 pk en 240 Nm. Daarmee presteert de 1470 kg wegende E 200 NGT BlueEFFICIENCY het om 224 km/u te bereiken en in 10.4 seconden naar 100 te gassen. Belangrijker is het gegeven dat de maximale tankvoorraad 19 kg bedraagt. Gecombineerd met een gemiddeld aardgasverbruik van 5.5 kg/100km levert dat een bruikbare actieradius op. Bovendien houdt deze aardgas-E een benzinetank met een grootte van 59 liter, in geval niet één van de 50 aardgastankstations kan worden bereikt. De CO2-uitstoot op aardgas blijft steken op 149 g/km en dat is bijna 20 gram lager dan zijn voorganger en nog eens 28 gram lager dan een gelijkwaardige E-Klasse op benzine.

Dat betekent voor de E-Klasse het energielabel A en 25% bijtelling. Voor de motorrijtuigenbelasting rekent de belastingdienst het benzinetarief. Levering van de E 200 NGT - met standaard automaat - start in december. De aardgasversie kost 52.900 euro, vier mille meer dan de benzine-instapper 200 CGI met automaat moet opbrengen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.