Lancia Delta aan de MultiAir

In navolging van Fiat doet ook bij Lancia de MultiAir motor intrede. De Delta is de eerste die de beschikking krijgt

In navolging van Fiat doet ook bij Lancia de MultiAir motor intrede. De Delta is de eerste die de beschikking krijgt over de 1.4 litervariant met 140 pk, wat 132 gram CO2 oplevert en 20% bijtelling voor zakelijke rijders.

Het hart van het MultiAir systeem is een nieuw kleppenmanagement systeem dat brandstofverbruik vermindert door lucht gecontroleerd via het elektro-hydraulisch inlaatklepsysteem te sturen. MultiAir verlaagt het brandstofverbruik en de emissies maar zet daar ook meer koppel en vermogen tegenover.

De 1.4 liter in de Delta komt to 140 pk en 230 Nm. Standaard is deze krachtbron gekoppeld aan start/stop-techniek. Het levert tezamen een gemiddeld verbruik van 5.7l/100km op en de CO2-uitstoot is 132 gram. Dat laatste ligt onder de 140 gram grens, waardoor Lancia 20% bijtelling kan voorschotelen. Ook kan de Delta met MultiAir motor in 9,2 seconden naar de 100km/h accelereren en een topsnelheid van 203 km/h bereiken. Genoeg reden voor de Italianen om de 1.4 T-Jet 150 pk uit het motorpalet te schrappen.

De nieuwe variant is standaard uitgerust met zes airbags, handmatig bediende airconditioning, ESP, radio/cd, elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels, een armsteun en elektrische ramen rondom. Ook is de achterbank desgewenst neer te klappen of te verschuiven. De Lancia Delta 1.4 MultiAir 16v 140 PK S& staat eind oktober bij de Nederlandse dealer vanaf 25.995 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.