Momenteel maakt Mitsubishi gebruik van Volkswagens tweeliter diesel met pompverstuiver techniek. Mitsubishi heeft onlangs een 1.8 Di-D in de ASX geļntroduceerd en dus mag de Lancer niet achterblijven. De motorwissel is dus een feit. Met de nieuwe 116 pk sterke krachtbron haalt de Japanner 189 km/u, de Sportback snoept er zelfs nog een paar kilometer bij. 300 Nm trekkracht zorgen weer voor vlotte inhaalcapaciteiten, zeker nu de Lancer standaard een zesbak meekrijgt. Het sprintje naar honderd duurt voortaan 10.6 seconden. Verbruik en emissies zijn met de nieuwe vierpitter veel gunstiger; de sedan neemt genoegen met 5.2l/100km, de Sportback variant vraagt een tiende liter meer.
Aan de benzinezijde verruilt Mitsubishi de 1.5 liter benzine voor een 1.6. Ook deze viercilinder kennen we van de ASX en levert wederom 117 pk en 154 Nm, een schepje meer dan zijn voorganger. Deze motorvariant heeft een vijfbak. Ook hier resulteert de motorwissel in een lager verbruik en minder CO2. Gemiddeld verstookt de 1.6 slechts 5.6l/100km en stoot dan 130 gram CO2 uit. Goed voor een A-label en 20% bijtelling!
Beide modellen beschikken over de ClearTec technologie en voldoen aan de Euro5 norm. ClearTec omhelst diverse zaken waaronder een automatisch start-stopsysteem (AS&G), versnellingsindicator voor het meest gunstige schakelmoment, high efficiency dynamo en aangepaste overbrengingsverhoudingen.
Prijzen van de Lancer (sedan en Sportback) met nieuwe motoriseringen starten bij 17.999 euro. Dan staat er een 1.6 Edition One voor de deur met onder meer airconditioning, 7 airbags, elektrisch bedienbare zijruiten, een keyless entry systeem, 16-inch lichtmetalen wielen, ESP, lederen interieurdetails en een radio/cd/mp3-installatie met zes luidsprekers en stuurwielbediening.
De nieuwe diesel is scherp geprijsd als Edition Two, die als extra nog eens , lederen bekleding, elektrische verstelbare bestuurdersstoel, stoelverwarming voor, mistlampen voor, climate control, keyless operation system, parkeersensoren achter, USB aansluiting en multicolour display heeft. Met de 1.8 Di-D dieselmotor vraagt Mitsubishi dan 24.999 euro. Een-punt-zessen kost 19.999 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review