Fluidic Sculpture-facelift voor Hyundai i10

De elektrische Hyundai BlueOn verraadde het al een beetje; de Hyundai i10 krijgt een facelift! De Koreanen hebben het

De elektrische Hyundai BlueOn verraadde het al een beetje; de Hyundai I10 krijgt een facelift! De Koreanen hebben het ontwerp van de compacte stadsauto vertaald naar de nieuwste designtaal 'fluidic sculpture' en zagen eveneens kan de CO2-uitstoot te verlagen naar 99 gram.

Hyundai's eerste elektrische auto BlueOn is gebaseerd op de i10. Bij de presentatie van het model bleek deze een iets ander jasje te hebben. Het vermoeden dat ook de i10 deze outfit krijgt aangemeten wordt bevestigd met een eerste foto. Door de nieuwe 'fluidic sculpture' designtaal er op los te laten straalt de i10 met nieuwe neus en derrière weer in lijn met andere (recente) nieuwkomers zoals de ix20 en ix35.

Omdat Hyundai alle tekst en uitleg graag onder de pet houdt tot de Autosalon van Parijs, zijn er nog niet veel details bekend. Wel is duidelijk dat de techneuten hebben ingezet op brandstoverbruik.Nieuw is een eenlitermotor met start/stoptechniek. Geholpen door deze bespaartechniek en een schakelindicator is 99 g/km haalbaar gebleken. Een hele nette score die onder de huidige regelgeving in ons land neerkomt op lage bijtelling en vrijstelling van BPM en wegenbelasting.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.