Zuiniger benzinemotoren voor Mitsubishi Outlander

Na het bericht dat de Mitsubishi Outlander leverbaar wordt met een nieuwe diesel, maken de Japanners ook bekend aan de benzinemotoren gesleuteld te hebben. De vernieuwing is gericht op het verlagen van brandstofverbruik en CO2 en dat werpt z'n vruchten af.

De 2.0 MIVEC benzinemotor is voor de gelegenheid verzuinigd en komt nu met zowel de handgeschakelde als CVT-automaat variant in aanmerking voor een C-label. De CO2-uitstoot van de Outlander 2.0 met handbak daalde met 11 g/km, tot 178 g/km. Ook doet een schakelindicator intrede om spaarzaam rijden te stimuleren. Rijders met de CVT-automaat hebben nu een ecometer tot hun beschikking. Mitsubishi heeft de 2.4 litermotor uit het gamma ook kunnen aanpassen. De CO2-uitstoot daalde met 13-16 gram; gekoppeld aan de CVT-automaat scoort de Japanner nu 195 gram, een waarde dat energielabel D oplevert.

Het prijsvoordeel van de verlaagde CO2-uitstoot (die gerelateerd is aan de hoogte van de BPM) zien we niet terug in aanschaf. De Outlander 2.0 Invite 2WD is er wederom vanaf 26.999 euro. Standaard beschikt de auto dan over ABS, ESP, remassistent, zes airbags, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, keyless entry systeem en 16 inch lichtmetalen wielen. Een Intro Edition vergt twee mille extra, waarna de Outlander trakteert op dakrails (nu zwart uitgevoerd), knipperlichten in de buitenspiegels, lederen accenten en privacy glass.

Onlangs werd al bekend dat de Outlander een extra sterke 2.2 Di-D diesel in de gelederen krijgt. De viercilinder ontwikkelt 177 pk en 380 Nm en verbruikt slechts 5.8l/100km (CO2: 155), mede te danken aan het start/stop-systeem. Automaatliefhebbers hebben twintig pk minder vermogen tot hun beschikking en rijden met 189 gram CO2-uitstoot, wat goed is voor het label F in plaats van D.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.