Schonere diesels voor Peugeot-modellen

Peugeot rolt de aan Euro5 norm fijngeslepen (diesel)motoren verder uit over het gamma. Zowel de 207, 308, 3008 en 5008 profiteren van deze schonere versies met nog iets lagere CO2.

Voor de 207 doet de 1.6 HDiF met 112 pk intrede. Deze voor 50% nieuw ontwikkelde krachtbron met variabele geometrie, nieuwe common rail inspuiting en verbeterde injectoren is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en heeft 117g/km CO2-uitstoot. Bovendien is de maximum trekkracht 30 Nm gestegen tot 270 Nm. In de 92 pk met vaste turbo is die waarde 110 gram, tien stuks lager dan voorheen. Daarnaast belooft Peugeot ook de geluidsproductie te hebben gereduceerd en is het roetfilter 180.000 km onderhoudsvrij.

Ook in de 308 is de 1.6 HDiF 112pk beschikbaar. Deze verschijnt echter naast de bestaande 110 pk versie en is standaard gekoppeld aan een zesbak met elektronisch bediende koppeling. Hierdoor daalt is de nieuwe aandrijflijn nog iets zuiniger; 4.4l/100km en 114 g/km CO2. De met vijf handgeschakelde verzetten bedeelde 92 pk versie vereist een grammetje meer, maar zou in ons land onder de huidige regelgeving ook met 20% bijtelling te rijden zijn.

De nieuwe 3008 en 5008 hebben reeds al de nieuwste 2.0 HDiF 163 pk diesel en 1.6 THP 156 pk met zestrapsautomaat, goed voor respectievelijk 173 en 178 g/km CO2. Ook heeft het Franse duo nu de beschikking over de 112 pk sterke 1.6 HDiF.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.