Mitsubishi i-MiEV en nieuwe diesels Lancer en Outlander op weg naar Parijs

Op de Autosalon van Parijs beleeft de Europese versie van de Mitsubishi i-MiEV zijn wereldpremičre. Ook debuteert de

Op de Autosalon van Parijs beleeft de Europese versie van de Mitsubishi I-MiEV zijn wereldpremičre. Ook debuteert de nieuwe, zelfontwikkelde 1.8 DI-D dieselmotor in de Lancer en hebben de Japanners een 177 pk diesel voor de Outlander in de schijnwerpers staan.

De Europese i-MiEV heeft in vergelijking tot zijn Japanse broer enkele specifieke kenmerken. Zo is er onder andere een nieuw design voor de voor- en achterbumper. De knoppen van het instrumentarium zijn opnieuw gerangschikt en het vernieuwde interieur biedt meer comfort. Bovendien is de veiligheid verbeterd door de toevoeging van ESP en het plaatsen van zij- en gordijnairbags. Vanaf december zal de Mitsubishi I-MiEV worden aangeboden in 14 Europese landen. Waaronder Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland en de Scandinavische landen. De bruto prijs van de i-MiEV varieert per land, gemiddeld ligt de prijs net onder of op 35.000 euro.

De 1.8 DI-D dieselmotor uit de splinternieuwe ASX wordt vanaf nu ook gelepeld in de Lancer (Sportback). Het 150 pk sterke blok van eigen makelij vervangt de tweeliter pompverstuiver van Volkswagen en biedt meer vermogen en schonere emissies. Voor de Outlander heeft Mitsubishi een aangesterkte 2.2 DI-D diesel in gedachten met 177 pk en 380 Nm schoon aan de haak. Deze motor is inmiddels al in de prijslijst opgedoken en afgeleid van de ‘4N13’ uit de ASX en Lancer. Daarmee snelt de SUV binnen 10 tellen naar honderd, als het moet loopt de diesel twee keer zo hard. Het gemiddelde verbruik ligt op een scherpe 5.8l/100km en 155 g/km CO2 en is mede te danken aan het standaard start/stop-systeem. Zo'n rappe diesel-Outlander kost minimaal 33.999 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.