Acht historische Volkswagen commercials in één blok

De Themaweek TV Lab staat dit keer geheel in het teken van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen. Gezien

De Themaweek TV Lab staat dit keer geheel in het teken van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen. Gezien de bijzondere reclamehistorie van Volkswagen heeft het merk een speciaal blok toegewezen gekregen: vanavond om 21.55 uur op Nederland 3.

Het blok bevat acht commercials die stuk voor stuk herinneringen oproepen én in de meeste gevallen een glimlach bij de kijker op het gezicht toveren. Alle acht Volkswagen commercials zijn ontwikkeld en gemaakt door reclamebureau DDB uit Amstelveen. De relatie tussen Volkswagen Nederland en DDB bestaat al sinds 1973, de internationale relatie stamt zelfs uit 1959.

Ook internationale vakjury’s hebben veel waardering voor het werk van DDB voor Volkswagen. De twee merken hebben samen alle mogelijke nationale en internationale prijzen op het gebied van effectiviteit en creativiteit gewonnen waaronder Effies, Lampen, Cannes Lions en D&AD Yellow Pencils. Om dat succes en de langdurige samenwerking te vieren, trakteren Volkswagen, DDB en Nederland 3 de kijker op dit bijzondere reclameblok.