Met de i30 heeft Hyundai een scherp geprijsd en kwalitatief antwoord in het segment van de compacte middenklassers. De Sonata richt zich als sedan sinds jaar en dag op de middenklassers, maar dat wil bij ons niet echt lukken. De Koreanen hebben zich op stappen beraden en komen met de i40, die bij ons in eerste instantie als stationwagon opduikt. Wetende welke weg het designteam is ingeslagen sinds de ix35 belooft hij geen anoniempje te worden. Gezien het feit dat de i40 sedan al 4.82 meter lang is en 2.80 meter wielbasis in zich heeft, is de Wagon bovendien een waar pakezel in spe. Het interieur zal niet afwijken van de i40/Sonata sedan, dus daar is al officieel beeld van.
Met de i40 Wagon slaat Hyundai opnieuw hun slag om een ruime, complete auto af te leveren tegen een aantrekkelijke prijs. De laatste tijd concentreert het merk zich ook meer op efficiënte, moderne techniek. Een nieuwe direct ingespoten 2.4 litermotor is daar een goed voorbeeld van, die in de i40 zo'n 200 pk zal gaan leveren. De precieze samenstelling van het palet is verder nog niet duidelijk, Hyundai heeft ook nog tweeliters (met en zonder turbo) en de direct ingespoten 1.6 GDI 140 pk in de kast liggen. Daarnaast kan de sedan al een hybridevariant tegemoet zien. Om ook bij veelrijders in de smaak te vallen ligt de recent geïntroduceerde 2.2 CRDi uit de Santa Fe ook voor de hand. Afhankelijk van de ambities van het merk kunnen ook de direct ingespoten 1.6 GDI benzine en 1.7 CRDi diesel aantreden. Wordt vervolgd!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review