Chevrolet Spark ‘BiFuel’ boekt succes

Nog maar kort geleden maakte Chevrolet bekend de Spark BiFuel in het leverings- programma op te nemen. Het eigentijdse kleintje op LPG maakt een flitsende want binnen enkele dagen kon de importeur de eerste levering van 1200 stuks al van de hand doen.

De Spark ‘BiFuel’ is het resultaat van een samenwerking tussen autofabrikant Chevrolet en BRC, leverancier van LPG-installaties. Het model is gebaseerd op de 1.0 LS en heeft speciale, geharde zuiger(veren) en een bestendige cilinderkop, waarbij de 31 liter ringtank is gemonteerd op de plaats van het reservewiel. De vuldop zit netjes achter het standaard brandstofklepje.

Omdat LPG, ondanks het hogere verbruik, de gemiddelde CO2-uitstoot van de Spark verlaagt naar 110g/km, komt (alleen) deze variant in aanmerking voor 14% bijtelling, BPM-vrijstelling en geen cent wegenbelasting. Al vanaf 1.000 kilometer per jaar zijn de gebruikskosten van de Spark ‘BiFuel’ gunstiger dan de vergelijkbare benzineversie.

Voor alle LPG-versies van Chevrolet blijft de fabrieksgarantie van drie jaar of 100.000 kilometer van kracht. De Spark ‘BiFuel’ staat nu in de showroom en kost 10.995 euro. Naast de Spark ‘BiFuel’ zijn er ook ‘BiFuel’ uitvoeringen leverbaar van de Aveo 1.2 en de Captiva 2.4.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.