Nieuwe hybride- en dieseltechniek voor volgende Honda Civic

Honda bereidt zich voor op de nieuwe Civic. Het rijdende bewijs wordt vandaag geleverd aangezien onze spionagefotograaf

Honda bereidt zich voor op de nieuwe Civic. Het rijdende bewijs wordt vandaag geleverd aangezien onze spionagefotograaf de nieuwe generatie op de gevoelige plaat wist te leggen. Eind 2011 gaat het model – ook weer als hybride - compleet uit de doeken.

De nieuwe Civic werd betrapt in de buurt van het Europese ontwikkelingscentrum te Duitsland en zal naar verwachting eind 2011 de huidige versie van alweer vijf jaar oud gaan opvolgen. Honda maakt de nieuwe Civic niet groter maar geeft ‘m wel een ruimere spoorbreedte. De hevige camouflage laat niet echter niet meer dan een glimp van het eindresultaat zien.

Wat de motorische plannen van Honda zijn is nog niet helemaal duidelijk, al licht het merk wel een tipje van de sluier op. Men zet in op hybridetechniek, het IMA-systeem. Daarbij wordt de volgende generatie van de Civic Hybrid uitgerust met een compacte lithium-ion-accu met een grote capaciteit. Deze werd ontwikkeld door BlueEnergy, een joint venture van Honda en GS Yuasa.

Behalve aan nieuwe vormen van hybridesystemen werkt Honda momenteel ook aan de ontwikkeling van een kleinere dieselmotor, die naast de 2,2-liter i-DTEC-motor leverbaar zal zijn. Deze nieuw ontwikkelde dieselkrachtbron maakt vanaf 2012 zijn opwachting in modellen die bestemd zijn voor de Europese markt, dus ook de Civic.

Verder introduceert Honda vanaf 2012 een nieuwe generatie benzinemotoren en transmissies die in belangrijke mate zullen bijdragen aan het verlagen van brandstofverbruik en emissies. Of dat typische downsizemotoren zijn - met een kleinere cilinderinhoud en turbotechniek - zal moeten blijken.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.