Dit is de (ver)nieuw(d)e Mini!

Zie hier de tweede generatie van de New Mini. Aan het lijnenspel is niet zo gek veel veranderd. Het persbericht meldt

Zie hier de tweede generatie van de New Mini. Aan het lijnenspel is niet zo gek veel veranderd. Het persbericht meldt wel de nodige technische updates, een nieuwe dieselmotor en zogenaamde 'design worlds'. Medio september staat de nieuweling bij de dealer.

Het uiterlijk is op de bekende punten aangepast. We noteren een nieuwe bumper, aangepaste lichtunits (achter met led-techniek), nieuwe lakkleuren en wielen. In het kader van voetgangersveiligheid is de motorkap hoger geplaatst en voor het interieur heeft de designafdeling een nieuwe middenconsole getekend. De uitvoeringen Rally, Classic en Scene vertegenwoordigen de drie design worlds, oftewel drie pakketten met elk een specifieke lakkleur, kleur van het dak, wielen en interieurbekleding.

Nieuw in het assortiment is de 1,6 liter dieselmotor. Als Mini One goed voor 90 pk en in de Cooper 112 pk. Het verbruik bedraagt volgens de fabrikant een keurige 3,8 l/100 km en iedere kilometer blazen beide versies 99 gram CO2 de lucht in. De diesel komt nu ook als Cooper D te koop in de dakloze variant.

Een stop-/startsysteem, remgeneratie en een schakelindicator zorgen in de vernieuwde Mini voor een verlaging van de brandstofconsumptie. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.