Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG-installatie

Chevrolet lanceert een aantrekkelijke versie van de nog verse Spark; de Spark BiFuel. De compacte Amerikaan is dan

Chevrolet lanceert een aantrekkelijke versie van de nog verse Spark; de Spark BiFuel. De compacte Amerikaan is dan affabriek voorzien van een LPG-installatie, dat niet alleen de CO2-uitstoot doet dalen, maar ook de kosten. De BiFuel versie is namelijk vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. Zakelijke rijders betalen voortaan 14% bijtelling.

De Spark BiFuel is ontwikkeld in samenwerking met BRC, een Italiaanse fabrikant van LPG-techniek. Het bivalente model is gebaseerd op de Spark 1.0 LS en stoot 9 gram minder CO2 uit dan zijn benzinebroer, namelijk 110 gram/km. Daarbij zijn de cilinderkop en zuigrs gemodificeerd voor duurzaam gebruik op LPG. Het dashboard is voorzien van een schakelaar voor de benzine/LPG-omschakeling en duidelijke LEDs voor aanduiding van de tankinhoud van de LPG-tank. Deze heeft een inhoud van 31 liter en is gemonteerd op de plek van het reservewiel. Hierdoor gaat er geen bagageruimte verloren. De LPG vulaansluiting bevindt zich netjes achter de brandstofklep.

Chevrolet rekent alvast voor dat het omslagpunt voor de Spark Bifuel – met dank aan de BPM & MRB vrijstelling op een jaarkilometrage van 1000 ligt. Voor alle LPG-versies blijft traditiegetrouw de garantieperiode van 3 jaar of 100.000 km van kracht. Naast de Spark op LPG zijn er ook Bifuel uitvoeringen leverbaar van de Aveo 1.2 en de Captiva 2.4. De Spark BiFuel is met onmiddellijke ingang leverbaar bij de Chevrolet-dealer en kost 10.995 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.