Gassen met de Polo Bifuel

In een tijd dat elke gram CO2 telt en schoner rijden hoger op menig prioriteitenlijstje komt te staan, heeft Volkswagen

In een tijd dat elke gram CO2 telt en schoner rijden hoger op menig prioriteitenlijstje komt te staan, heeft Volkswagen met de op LPG rijdende BiFuel-modellen nog een troef in handen. Na de Golf 1.6 Bifuel kondigt het merk nu de Polo op gas aan, af fabriek welteverstaan.

LPG-modellen in de compacte klasse is in opkomst. Naast Volkswagen bieden ook Ford en Opel sinds kort af fabriek LPG-auto's aan. In het vaarwater van de Polo zitten bijvoorbeeld ook de Corsa 1.4 en Fiesta 1.4. Net als deze soortgenoten lepelt Volkswagen in de Polo ook een veertienhonderd, goed voor 82 pk. De gasinstallatie wordt af fabriek ingebouwd, waarbij de 52 liter ringtank een plaatsje krijgt in de ruimte die voor het reservewiel is bestemd. Met een LPG-verbruik van 8.2l/100km is de Polo - zoals elke LPG-auto- niet bijzonder zuinig, maar kan wel ongeveer 640 km worden afgelegd. Rijden op autogas is als het om CO2 gaat wel 'groener' dan benzine, de Duitsers beloven dat de Polo Bi-fuel 132g/km uitstoot, zo'n 10% lager dan de benzinevariant.

Een prijskaartje is evenals de introductiedatum nog niet bekend. In thuisland Duitsland wordt de Polo met alle uitrustingsniveau's leverbaar en kost deze 2500 euro meer dan de doorsnee benzineversie.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.