De M3 GTS is het paradepaardje van de M3-serie. Racy verpakt in een oranje Coupe-carrosserie met matzwarte details en exclusief aangepaste techniek presenteert de M3 zich in optima forma.
Onder de kap ligt nog altijd de hoogtoerige M3 V8, die in de GTS is vergroot tot 4.4 liter en dankzij een nieuw lichtgewicht uitlaatsysteem 450 pk ophoest bij een spectaculaire 8300 toeren. Daarbij is de 7-traps M Dual Clutch transmissie en de 12-16 mm verlaagde ophanging speciaal afgestemd op het nog grotere prestatiepotentieel, gericht op het circuit. Zodoende neemt de 0-100 sprint slechts 4.4 seconden in beslag en wordt de 300 km/u-barrière met vijf kilometer doorbroken.
Om de GTS bij deze snelheid weer adequaat tot stoppen te dwingen monteert BMW een grotere maat remschijven, die niet te missen zijn achter het matzwarte 19 inch lichtmetaal. Ondanks de opgewaardeerde techniek en volwaardige uitrusting weegt de topsporter 70 kilo minder dan de standaard M3´s en eindigt de weegschaal op 1530 kg.
In het interieur van de M3 GTS heeft namelijk geen kaalslag plaatsgevonden. Comfortabele zaken als airco en een audiosysteem zijn standaard aanwezig. Daarnaast mogen sportieve kuipstoelen, koolstofvezel elementen, alcantara en niet ontbreken. Voor fervent circuitgebruik is de GTS standaard voorzien van een roll bar achter de B-stijl, zespunts exemplaren en een brandblusser (...) staan op de optielijst.
De BMW M3 GTS komt bij onze Oosterburen in juli op de markt en gaat dan bijna 137.000 euro kosten. De Nederlandse prijs is nog niet bekend.