Een nieuwe Opel Astra met twee uitlaateindstukken, die hebben we tot voor kort nog niet gezien. Dit prototype is het rijdende bewijs dat Opel een sportieve GSI-versie aan het ontwikkelen is. Er zit duidelijk toekomst in het label. Opel lijkt in Nederland nog niet helemaal te weten wat ze met het GSI-label aan moeten. Na tijden van afwezigheid kwam het merk met de Corsa GSI op de proppen, voorzien van de 1.6 Turbo met 150 pk. Een goede tussenstap tussen de tamme 1.4-tjes en de zeer giftige OPC-versie. Met ‘dank’ aan CO2- en prijsbeleid is de Corsa GSI met ingang van dit jaar niet meer onder ons (in Nederland).
Gelukkig is het label GSI niet in de ijskast gezet, want de Opel-engineers zijn dus duidelijk druk doende de nieuwe Astra in die trim uit te voeren. De nieuwe beelden tonen nu een zilvergrijs exemplaar met bijpassend lichtmetaal. Onze aandacht gaat vooral uit naar de dubbele uitlaat met vlot uitgedoste bumper en de - helaas nog - gecamoufleerde neus met grotere luchtinlaat en een ander type dagrijverlichting, leveren. Ook heeft Opel de GSI ietsjes verlaagd, al wordt dat beeld nu vertekend door de zware aanhanger die moet worden meegesleept voor duurtests.
Onder de motorkap verwachten we niet de huidige 1.6 Turbo 180 pk, maar een nog iets krachtiger versie die zijn grootste concurrent - de Golf GTI - het vuur aan de schenen legt. In eerste instantie verschijnt de GSi alleen als vijfdeurs, de nog eens aangedikte OPC komt juist alleen als driedeurs op de markt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review