Beide modellen zijn door Ford fijngeslepen, zowel in het interieur – met nieuwe materialen en zowel praktische als veiligheidsuitrustingsmogelijkheden – maar ook in de looks zijn beiden overgegaan op ‘kinetic Design 2.0’. Onder de motorkap staat voor het eerst een tweeliter Ecoboost turbobenzinemotor met 203 pk paraat. Deze vervangt de vijfcilinder en is niet alleen zuiniger, maar standaard gekoppeld aan de eveneens nieuwe Powershift-transmissie. Ook de 2.0 TDCi is opgewaardeerd, tot maximaal 163 pk, tevens zuiniger en met Powershift verkrijgbaar.
Ford levert de S-MAX met keuze uit vier motoren; de 2.0 16V 145 pk, de genoemde 2.0 SCTi Ecoboost met 203 pk en de 2.0 TDCI met 140 of 163 pk aan de dieselzijde. Standaard is de S-MAX er als Titanium en die kost minimaal 35.844 euro (en 40 mille als diesel), maar vlotte huisvaders kunnen ook kiezen voor de S-Edition, voorzien van 18 inch lichtmetaal, stylingpack, adaptieve koplampen, privacy glass, sportophanging en sportieve afwerkingsdetails met rode stiksels in het interieur.
Voor de Galaxy staan dezelfde motoren paraat. De ruimtelijke reisgenoot is in zowel de Trend als Titanium-uitvoering leverbaar en staat voor 37.772 euro in de boeken. Dieselen kan met de 2.0 TDCi vanaf 41.726 euro. Standaard is de Galaxy altijd voorzien van zeven airbags, ESP, cruise control, zeven zitplaatsen, elektrisch verwarmde voorruit, automatische airco en radio/CD.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review