Zoals al bekend is zal de X3 iets gaan groeien. Reken maximaal op een centimeter op tien, om ruimte te kunnen bieden aan de X1 en X5. Die extra lengte zijn vooral ten gunste van de interieur- en bagageruimte. Wetende welke designtaal BMW heeft omarmd met de nieuwe X1 verwachten we een grotere grille met nadrukkelijke nieren en vloeiender getekende koplampen voor een nog imposantere aanblik (in de binnenspiegel).
De grootste verrassing, of eigenlijk vernieuwing zien we waarschijnlijk in het interieur. (bron: Xbimmers) Daar scoort de huidige X3 niet uitmuntend als het om design en afwerkingskwaliteit gaan. Door de komst van de Q5 en Mercedes GLK in het strijdveld wordt de lat nog hoger gelegd. Wederom zal het dashboard iets naar de bestuurder gekeerd zijn om vervolgens ter hoogte van de bijrijder loopt uit te lopen voor meer beenruimte. Moderniteiten als een elektrisch bediende handrem, de joystick versnellingspook, iDrive, sportmodi en diverse rij-assistenten zijn ook aan de nieuwe X3 besteed. De indeling is door de grotere knoppen vreemd genoeg iets minder clean. Misschien dat men nog niet uitgepuzzeld is. Het navigatiesysteem is voortaan geïntegreerd bovenop het dashboard geplaatst.
Voor het motorpalet heeft BMW een ruime keuze aan vier-, en zescilinders. Aan de basis verwachten we in ieder geval de tweeliter diesel in diverse vermogenssterktes, oplopend tot liefst 204 pk. Ook de drieliter benzine- en diesel zescilinders met dubbele turbo zijn van de partij, waarschijnlijk als xDrive23, 28i en 35i. In de wandelgangen wordt ook over een hybride-variant gesproken. Nog dit jaar, nadat de X1 zich ruim en breed in de markt heeft kunnen zetten, ziet de nieuwe X3 het levenslicht.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review